Előzetes terepmunka alapján megtervezzük vállalatának kommunikációs szituációira érvényes, egyedi képzéseit, kész módszertannal, helyzetgyakorlatokkal általában 4-8 főre specializáltan. Személyreszabott visszajelzéseket és ajánlásokat, az elméleti elemekhez pedig szakirodalmi hátteret is biztosítunk.
- Vezetői feladatkörhöz illő szemlélet megértése és elsajátítása. A feladatkiadás, felügyelet és visszajelzés módszertanának megismerése.
Sok vezető elvárása képzéseinken, hogy megtanuljon konfliktusmentesen vezetni. Mivel ez nem lehetséges, struktúrákat tanulnak meg tréningeinken, amelyek segítenek feszültségek és meggondolatlanságok helyett felkészülni, felvállalni és konstruktívan megoldani a nehéz helyzeteket. Az elmarasztalás például, ha jól csináljuk, motiváló hatású lehet, hiszen előzetes ítélet nélkül, empátiával, türelemmel létre lehet hozni a belátást.
- Értékesítői tudás, készség és szemlélet elsajátítása. Kommunikáció célszerű és logikus rendszerbe foglalása.
Egy gyógyszergyár orvoslátogató csapatával dolgoztunk együtt, ahol kiderült, hogy szakértő tanácsadónak tartották magukat, nem pedig értékesítőnek. Eltartott egy ideig, mire megértették, hogy az értékesítői sikerességben a módszer mellett legalább ugyanekkora jelentősége van az értékesítői szemléletének is.
- Beszerzői kommunikációs eszköztár elsajátítása. Értékesítők hiányosságainak ellensúlyozásának, pótlásának képessége. Együttműködési, partneri alapon működő döntéshozatal elsajátítása.
Sokadik gyakorló tréninget tartottunk egy ügyfelünk csapatának. Nagyon tehetséges új kolléga érkezett,
sok értékesítői tapasztalattal, de kommunikációs képzésen még sosem vett részt. A teljesen új tárgyalási
feladatokban az új, tehetséges kolléga sokkal gyengébben teljesített, mint a régi, kevésbé tehetséges,
de sok képzésen részt vett értékesítő kolléga.
Ezért fontos a gyakorlás, mert felelevenítjük a régebben szerzett tudást és ez a tudás rendszerré áll
össze a fejünkben.
- Vállalati és nyitott csoportoknak is tartunk képzést. A nyitott képzési forma haszna, hogy 1-2 résztvevő esetén is lehetőség van a szükséges tudás elsajátítására. A vállalati csoportba új munkatárs is becsatlakozhat, a képzés csoportos jellege csapatépítő hatású is.
- Kommunikációs készségek - Az érvelés és a szereplés készségeinek elsajátítása. Kész és könnyen elsajátítható kommunikációs struktúrák, videoelemzés visszajelzésekkel. Tárgyalópartner helyzetének és intencióinak jobb megértése segít hatékonyabbá tenni a meggyőzést.
„Lehet nem is ostoba mindenki, csak én nem beszélek érthetően…”
- Konfliktuskezelés - A partner megértésén alapuló, megoldási struktúrák elsajátítása és begyakorlása, saját vállalati szituációkban. A konfliktusok okának felderítése lehetővé teszi a konfliktusok jövőbeli elkerülését. A valós vállalati helyzetek, konfliktusok alapján szervezeti (struktúra, döntés, erőforrás) változtatásokat is kaphat a megrendelő.
A konfliktusok kezelésénél gyakran egy sokkal fontosabb eredmény születik: a legtöbb konfliktus megelőzhető, vagy legalább mérsékelhető lehet a folyamatok és a hatáskörök egyértelműsítésével. Ha tisztává válik a felelősség, elmarad az egymásra mutogatás.
A gyakorló tréningeken némi ismétlés után mindenki választ magának témát és megoldandó feladatot. Az ilyen képzésekre olyan problémákat hoznak a résztvevők, amelyeket az elmúlt időben meg kellett volna oldani, de nem sikerült elég jól. Így az elmélet és a gyakorlás mellett problémamegoldási struktúrákat is haza lehet vinni. Külön izgalmas, ha videofelvétel is készül és mindenki láthatja azt a hatást, amit a kommunikációja okoz.
További szolgáltatások:
Coaching
Tanácsadás
Csapatépites
Folyamatszabályozás