Folyamatszabályozás Képzés Tanácsadás Coaching Csapatépítés Tudásbázis Demmler & Tóth Kapcsolat

Szervezeti tanácsadás

Tanácsadási filozófiánk lényege a közös alkotás. Minden javaslatot a területen jártas vezetők és munkatársak közreműködésével dolgozunk ki. Így testreszabottabb lesz a megoldás és sokkal motiváltabbak lesznek az érintettek. A megoldások gyakorlati beültetése kiemelten fontos része az együttműködésnek.

Egyik kereskedő ügyfelünk több hónapos, (nagyon költséges) tanácsadást vett igénybe az egyik legnagyobb tanácsadó cégtől. A munka végeztével megkérdeztem a tulajdonost, mire jutottak. Egy vastag mappát vett le a polcról és tett le elém. „Mi van benne?” kérdeztem. „Nem képzeled, hogy van nekem időm ezt elolvasni...” hangzott a válasz.

Azért választjuk a moderációs tanácsadást, hogy ez a probléma elkerülhető legyen.

JETRO: Komplex rendszer minden irányítási feladathoz

A JETRO szoftver felületén egy helyen látható és kezelhető minden feladat, annak keretei, felügyelete és az adott feladatról szóló kommunikáció. Így nyomon követhető a folyamat a feladat elkészüléséig, közben rögzítve a munkavállalóknak adott visszajelzéseket, kizárva az elfelejtés veszélyét. A felületen mind a vezető, mind pedig a munkatárs mindent egy helyen lát az adott feladatra vonatkozóan.

Alapja egy teljes munkakört lefedő lista, pontos leírással az elvárásokról, tevékenységekről, inputokkal és outputokkal.l A folyamat létrehozása moderációs tanácsadással, betanítása pedig kommunikációs tréninggel történik.

Egy bank vezérigazgató helyettese minden héten egyszer egyesével magához hívta közvetlen beosztottjait, hogy minden fontos dolgot megbeszéljenek. Vezetőkísérés során figyeltem meg, hogy a beszélgetés szempontrendszere mindig változik. A rövid távú napi ügyek háttérbe szorítják a hosszú távú célokat. Ennek megoldásáraépítettük fel először azt a listát, amely minden elvárást, erőforrást és tevékenységet rögzített.

Talán meglepő, de minden napi ügy szerepelhetett ebben a listában, a hosszú távú céloknak alárendelten.

Mindezt kiterjesztve született meg az első JETRO rendszer, így tisztázva a hatáskörök és felelősség kérdését. Az egységes szempontrendszer alapján pedig kialakíthatóvá vált a tervezés, rendszeres kontroll és értékelés folyamata.

Szolgáltató ügyfelünknél az ügyvezető tulajdonos JETRO szoftverrel működteti a cégét. Nyugdíjba vonulásakor azt kérte, hogy operatív vezetőnek kinevezett, de régóta a cégben dolgozó kollégája fokozatosan vegye át az ő szerepét a rendszerben, de építsük meg az operatív vezetőt felügyelő rendszert is.

Így nyugodtan átadhatja az irányítást, lát mindent, de csak vész esetén kell közbeavatkoznia.

Fókuszálás: Vízió, misszió, stratégia

A fókuszálás a szervezet céljainak szervezeti egységekre bontott összerendezése: stratégiai célok, hosszú távú célok, operatív célok, feladatok egységes rendszerben való kezelése. Fókuszálásunk különlegessége abban rejlik, hogy nemcsak a tulajdonos és a vezetés, hanem a szakterületek szintjén is végezzük.

Egyik vállalat vezetőjével dolgozva megkértük, hogy rajzolja le a szervezeti struktúrát. Legnagyobb meglepetésünkre nem tudta, mert az egyértelmű alárendelések hiányoztak.

Amikor megrajzoltuk az ábrát, valójában eddig nem létező, vagy nem egyértelmű döntési kompetenciákat határoztunk meg. Néhány óra munka után egy könnyebben irányítható, egyértelműbb rendszer alakult ki a kevesebb konfliktus és tisztább információáramlás jegyében, amelynek végeredményként hatékonyabban működött tovább a szervezet.

Multi ügyfelünk egyik magyar board-tagjával dolgoztunk az itteni vállalat fókuszálásán. Nem volt egyértelmű a tényleges stratégiai elvárás a magyarországi vállalattal kapcsolatban, mert a külföldről érkező célok sokszor homályosak, ellentmondásosak voltak és túl gyakran változtak. Megoldásunk egy feltételezett célrendszer megalkotása volt a nemzetközi vezetőktől származó információk alapján. Így hoztunk létre egy jóváhagyott, egységes, követhető törekvés- és elvárásrendszert.

Felsővezetői tanácsadás

Egyedi, a közösség elé ki nem vihető problémák kezelése szakmai tanácsadáson keresztül.

65 éves ügyfelünk eldöntötte, hogy átadja cége irányítását, de még egy évig támogatni kívánta utódát. Probléma, ha egy ilyen helyzetben a tulajdonos jelen marad, mert nagyon nehezen engedi ki a kezéből a dolgokat, és az új ügyvezető nem tudja érvényesíteni az akaratát se felfelé, se lefelé.

Célszoftverünk segítségével kidolgoztunk egy teljes átlátást biztosító felügyeleti rendszert, amelyben mindenkinek egyetlen vezetője van. Az ügyvezető hatásköre és felelőssége is egyértelmű lett, ezzel lehetővé tette a tulajdonos számára a fokozatos hátralépését.

Vezetőkísérés

Felsővezetők nagyon ritkán kapnak hiteles, kritikát is tartalmazó visszajelzést környezetükből. A vezetőkísérés során egy teljes munkanapot végig késérünk. Bár gyakran fájdalmas, de nagyon fontos szempontokat beszélünk meg a tapasztaltak kiértékelése során.

Témája lehet a kommunikáció, a vezetői szerep, a rendszer, de akár szervezeti problémák is. Fájdalmassága ellenére a résztvevő vezetők rendszeresen igénylik újra és újra, mert a személyes fejlődés visszajelzések nélkül elképzelhetetlen.

Kísérés előkészítésekor egy sok száz embert irányító vezető büszkén mesélte, hogy mennyire figyelmes és ezért is szeretik nagyon a beosztottjai. Megfigyeltük egy munkanapját, és tényleg nagyon elfogadták őt szakmailag és emberileg egyaránt. A visszajelzés során azonban nagyon meglepődött, amikor az előzőek ellenére konkrét számadattal megmondtuk neki, hányszor nem fogadta aznap a folyosón a neki köszönő munkatársak köszönését. Észre sem vette…

Rendszerfejlesztő moderáció

Különleges problémák, lehetőségek, pazarlások megoldására, elkerülésére. Mindez egy jól kidolgozott megoldási tervben születik meg 1-2 nap alatt az ügyféllel közösen. A moderátorunk biztosítja, hogy a problémát jól ismerő szakértők találják meg a legjobb megoldást.

Gyártó ügyfelünk becslése szerint évente 4-5 millió Ft fölösleges költséget teremtett egy gyorsan fogyó takarítószer. Vizsgálatunk során megállapítottuk, hogy automata adagolók segítségével a teljes megtakarítás évi 18 millió Ft körül van. Hasonló lehetőségeket keresve a vállalatnál összesen 660 millió Ft megtakarítási lehetőséget találtunk, amelyekből a könnyen megoldhatóakat 170 millió Ft értékben azonnal projektesítették. Egyetlen nap alatt eljutottunk a projektek kiadásáig, amit már nélkülünk is meg tudtak oldani.

Értékesítési irányítási rendszer

Szükséges valamennyi, az értékesítéshez elengedhetetlen tényező vizsgálata, értékelése, fejlesztési kereteinek (alkalmasság, irányítás, háttér) meghatározása.

„Mi volt a gond?” Kérdezte a vezető az értékesítőt. „A versenytársaink sokkal olcsóbbak, ráadásul lefizetik a beszerzőt” „Nincs pénze az ügyfeleinknek” „Mindenki csak halogat, nem képesek dönteni”

Ha csak az értékesítőket kérdezzük, nehéz lesz eldönteni, mit lehetne jobbá tenni? Érdemes beavatkozás nélkül elkísérni az értékesítőket és akkor kiderül, mit kell megváltoztatnunk.

Esetleg nem volt alapos helyzetfeltárás, így más terméket ajánlottunk, mint kellett volna? Lehet, hogy figyelmetlen, türelmetlen volt az értékesítő? A kísérő rendszerrel biztosítható, hogy megfelelő információkhoz juthat.

Talán a legnehezebb olyan értékesítőket irányítani, akik nem alkalmazottak, hanem vállalkozóként dolgoznak, tehát tiszta jutalékos rendszerben tevékenykednek.

 Egy biztosító vezetője elpanaszolta nekünk, hogy csapata messze elmarad az elvárásaitól, sokkal többe kerülnek neki, mint amit hoznak. Ő csak támogatást nyújthat, nem vezetheti őket, mert vállalkozók, nem pedig alkalmazottak…

A vállalkozó értékesítőket is irányítani kell. Ilyen esetekben eredményekben szükséges megállapodni, a működési kereteket előre rögzítve, rendszeres és strukturált értékeléssel, hogy ne csak a jutalék számítson. Erre hoztuk létre irányítási szoftverünket, ami mindezt tartalmazza, hogy sikeresek lehessenek az értékesítők is, mert valódi támogatást kaphatnak munkájukhoz.

A kísérő rendszer kialakítás során pontosan meghatározzuk ki kit kísérjen, milyen gyakran, hogy viselkedjen a tárgyalásokon, milyen szempontok alapján és hogyan jelezzen vissza és, hogy mindezt hogyan készítse elő.

További szolgáltatások:

Coaching Képzés Csapatépites Folyamatszabályozás